ابزار منو ثابت

با کمک یک سیستم سرمایشی جدید، نگهداری اعضای اهدایی بدن انسان تا - مهندسی و مدیریت انرژی دستگاههای تهویه مطبوع پایپینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*بزرگترین کشف نسل امروز این است که انسان می تواند با تغییر ذهنیت خود، زندگی خود را تغییر دهد.ویلیام جیمز*
*موفقیت خیلی دور نیست ،کافی است چشمانمان را باز کنیم*

دانشمندان موفق به ساخت یک سیستم انجماد بسیار پیشرفته شده‌اند که می‌تواند یکی از مشکلات بزرگ اهدای عضو، یعنی تازه و قابل احیا نگه داشتن اعضای اهدایی برای مدت نسبتا طولانی را حل کند.

در بسیاری از مواقع، فاصله اهدا کننده عضو و بیمار نیازمند به آن، بسیار دور بوده و به دلیل عمر کوتاه اعضا پس از جدا سازی از سیستم بدن، امکان انتقال عضو و رساندن آن به مقصد، وجود ندارد.

در حال حاضر، به دلیل محدودیت‌های موجود و نبود امکانات مناسب، برای تازه و قابل احیا نگه داشتن اعضا در طول انتقال، بسیاری از بیماران واجد شرایط امکان برخورداری از عمل پیوند را نمی‌یابند. بسیاری از سلول‌های عضو اهدایی، مدت اندکی پس از جدا سازی از سیستم گردش خون بدن، از بین رفته و آن عضو غیر قابل استفاده می‌شود. با سرد نگه‌داشتن اعضا (به وسیله روش‌های فعلی)، می‌توان این مدت زمان را تا کمتر از 24 ساعت افزایش داد، اما نه بیشتر و این ممکن است در خیلی از اوقات کافی نباشد.

اما خوشبختانه، دانشمندان به تازگی توانسته‌اند یک کبد انسان را، در آزمایشگاه و با استفاده از یک سیستم سرمایشی جدید، برای سه روز تمام سالم، تازه و قابل احیا نگه‌داری و حفظ کنند. در این روش، عضو به ماشینی متصل می‌شود که به داخل آن، مواد مغزی و حیاتی لازم را تزریق کرده، ضمن آنکه دمایش را تا منفی 6 درجه سلسیوس پایین می‌آورد.

این موفقیت چشمگیر می‌تواند امکان انتقال اعضای پیوندی، میان کشورهای سراسر جهان را میسر کرده و سالانه از مرگ هزاران نفر جلوگیری کند.




موضوع مطلب :