ابزار منو ثابت

عایق های حرارتی و برودتی - مهندسی و مدیریت انرژی دستگاههای تهویه مطبوع پایپینگ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*بزرگترین کشف نسل امروز این است که انسان می تواند با تغییر ذهنیت خود، زندگی خود را تغییر دهد.ویلیام جیمز*
*موفقیت خیلی دور نیست ،کافی است چشمانمان را باز کنیم*

عایقهای الاستومریک ، غیررشته ای و غیر متخلل هستند. این بدان معناست که هیچ گونه ذرات مضری در حین عملکرد و نصب عایق، از آنها جدا نخواهد شد و در محیط پراکنده نمی شود. ضمنا هیچ گونه ابزار خاصی برای نصب آنها احتیاج نیست. همچنین می توان برای زیبایی بیشتر، در مکانهایی که این عایقها در معرض دید قرار دارند، آنها را رنگ کرد. ضمنا، فرایند نصب عایقهای الاستومریک بسیار سریع و تمیز است. 
عایقهای الاستومریک  جهت استفاده در فضاهای داخلی نیاز به هیچ گونه پوششی ندارند؛ اما جهت استفاده در فضاهای خارجی توصیه می گردد از یک لایه پوشش خارجی نظیر آلومینیوم جهت حفاظت در مقابل عوامل جوی و ضربات مکانیکی استفاده شود. این لایه آلومینیومی عایق- که توسط یک لایه پلیمری تقویت شده است- می تواند با ضخامتهای 100، 230 و 400 میکرون باشد. در برخی از پروژه های تاسیساتی جهت حفاظت بیشتر عایق، از ورقهای آلومینیومی با ضخامتهای 500 و 700 میکرون و یا 1 میلیمتر به صورت جداگانه جهت پوشش عایق استفاده می شود.
ضمنا، عایقهای رولی به صورت پشت چسبدار نیز ارائه می گردند. در این نوع یک لایه چسب مسلح نخدار، به قسمت پشتی عایق متصل شده و برای چسباندن عایق به سطح، کافی است لایه کاغذی چسب را جدا کرده و عایق را به سطح مورد نظر بچسبانیم. این محصول نهایت سادگی در نصب را به دنبال داشته و موجب صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی می گردد.
چسب مایع مخصوص عایق بل فلکس جهت چسباندن عایقهای رولی و لوله ای به کار می رود. این نوع چسب در قوطی های 4 لیتری عرضه شده و دارای چسبندگی فوق العاده ای می باشد.
به منظور پوشش درزهای عایق روی لوله ها، کانالهای گالوانیزه، کلکتور و ... از سه نوع نوار درزگیر (تیپ) می توان استفاده کرد:


  • ضریب انتقال حرارت  0.035 w/m.k در دمای صفر درجه سیلسیوس

     
  • ساختار سلولی بسته(جذب آب بسیار پایین کمتر از 9%)

     
  • عدم ایجاد خوردگی در فضای بین عایق و لوله 

     
  • دامنه دمایی بالا (200 تا 80 – درجه سیلسیوس)

     
  • دارای استاندارد Class A در مقابل حریق

     
  • قابلیت نصب آسان با ضخامت مورد نظر

     
  • جاذب صدا

     
  • فاقد مواد سمی و مخرب محیط زیست

     
  • عدم ایجاد حساسیت و مشکلات تنفسی برای انسان

     
  • دارای چگالی 63kg/m3

     

شایان ذکر است این عایق ها در دو نوع لوله ای و رولی با ضخامت های مختلف از 6 الی 50 میلی متر تولید می گردد.
همچنین نوعی از این عایق ها دارای روکش آلومینیوم با ضخامت های مختلف جهت محافظت بیشتر در فضای باز هستند.


  • نوار درزگیر از جنس عایق: این نوع نوار پشت چسبدار با نخ مسلح در دو ضخامت 3 و 6 میلیمتر و عرض 5 سانتیمتر عرضه می گردد. استفاده از این نوع عایق، علاوه بر استحکام بخشیدن به عایق باعث جلوگیری از اتلاف انرژی از محل درزها می شود.

     
  • نوار درزگیر معمولی: این نوع نوار به عرض 5 سانتیمتر با چسبندگی بالا باعث استحکام بالای عایق در محل درز می گردد. 

     
  • نوار درزگیر از جنس آلومینیوم: این نوار آلومینیومی پشت چسبدار، دارای نخ از جنس فایبرگلاس می باشد که باعث استحکام بالای این تیپ شده و از پاره شدن آن جلوگیری می کند. تیپ آلومینیومی برای عایقهای با روکش آلومینیوم استفاده می شود.

     

این نوع عایقها در انواع مختلف شامل عایقهای لوله ای و رولی و در ضخامتهای گوناگون توسط شرکت اس تی آی عرضه می گردند. عایقهای لوله ای جهت عایقکاری لوله ها از سایز 1/4" الی 3" استفاده می شوند. در حالی که عایقهای رولی، جهت عایقکاری کانالهای گالوانیزه، مخازن، کلکتورها و لوله ها از سایز 4" به بالا استفاده می شود. ضخامتهای شایع این عایقها، 6 میلیمتر، 10 میلیمتر، 13 میلیمتر، 16 میلیمتر، 19 میلیمتر، 25 میلیمتر، 32 میلیمتر، 40 میلیمتر و 50 میلیمتر هستند.
از نظر مقاومت در مقابل آتش، طبق استاندارد ذیل:
ASTM E 84،Method of Test for Surface Burning Characteristics for Building Material and CAN/ULC S-102 
عایق لوله ای  با ضخامت 38 میلیمتر دارای ضریب انتشار شعله کمتر از 25 و ضریب گسترش دود کمتر از 50 میلمتر می باشد.




موضوع مطلب : عایق های حرارتی و برودتی, عایقهای الاستومریک